Pages - Menu

Meh Sape2 Nk Suh Saya Follow Blog , Letak Link Blog Kat Sini Yer :)

Pengikut Blog

Isnin, 15 Mac 2010

AIN & IWAN : Pelajar Menyerlah Konsert Pembukaan Tirai AF8

Alhamdulilah nampaknya Ain dan Iwan berjaya menambat hatiku dalam konsert pembuka tirai AF8 yang telah berlangsung pada hari Sabtu lepas (13/03/2010).Kesemua pelajar AF8 telah diperkenalkan pada konsert tirai AF8 itu.Antara pelajar yang membuat persembahan pada malam itu adalah Farina,Shah, Anum,Daus,Ema,Maulana, Adira,Alif ,Nad ,Iwan, Shahir dan akhir sekali Ain.

Memang tak dinafikan permulaan konsert yang agak hambar sedikit kerana nyanyian pelajar agak kureng sedap didengari kat telingaku ini.

Namun bila si Shah membuat persembahan pada malam itu iaitu persembahan kedua selepas Farina yang membawa lagu Drama King nyanyian asal daripada Black & Meet Uncle Hussein agak menakjubkan. Memang tak asing la dalam AF,seseorang yang berbadan kuit-miut mesti masuk AF…Kira berbadan besar nih memang mantop ar sore-sore dier.Cam Bob dari AF2,Shahri dari AF1,Stanly dari AF6,Aizat dari AF5.Kira vocal diorang memang mantop sekali…..wazzzzzz….



Namun selepas itu,pelajr lain membuat persembahan kureng balik….hik2….cam bosan jah aku dgr nyanyian selepas itu.Namun masuk jer pelajar Maulana dari Johor itu tiba-tiba aku terdetik nak dgr sore si mamat ni.Memang besh…kira suara Jantan mamat ni kuar ar..kata si pengkritik tetap AF8 iaitu Aznil Haji Nawawi.namun perlu diperbaiki lagi vocal dan pitching si Maulana ni.Maulana telah membawa lagu Tekad nyanyian daripada Hazami..Percubaan yang Berjaya dan menarik.Kira ok gak la…



Saat yang aku tunggu telah pun tiba,maka giliran si Iwan dari Seremban pun membuat persembahan pada malam itu.Actually si Iwan dan Ain dan juga Maulana merupakan top student pilihan aku sebelum konsert tirai AF8 lagik…AKu dah Nampak kehebatan vocal diorang masing2…Okaylah..berbalik kepada Iwan.Iwan merupakan anak kacukan iaitu mak dier orang Melayu dan ayahnya pula berbangsa Cina..so kacukan Melayu-Cina..tu Nampak cute ar gak si Mamat Iwan nih….Iwan telah pun membawa lagu yang agak popular kat Malaysian yang penyanyi asalnya ialah si Faizal Tahir iaitu lagu Coba.Lagu Coba sememangnnya hebat ditambah pula dengan sorakan peminat Iwan terhadapnya menjadikan Iwan sebagai pelajar yang Berjaya menawan hati peminatnya pada malam itu dan hati juri juga.Kira Iwan ni mempunyai vocal hebat jugak…dan maybe akan menandingi kehebatan Akim.Hafiz dan juga Aril..kata Pak Nil pada malam itu…Aku pun berpendapat cam tue gak....kalahkan mereka semua…Go Iwan…aku sokong ko…..Nanti ko wat la persembahan yang mantop ek…Dengan kehebatan beliau itulah,menjadikan beliau pelajar yang menungguli no.1 AFUNDI…cayalah……kepada peminat IWAN teruskan mengundi Iwan….k..AFUNDI IWAN ke 32999….(aku siap promote lagik nih…)



Dan pelajar yang kedua pilihan aku ialah AIN.Ain merupakan pelajar yang last membuat performance pada TIRAI AF8 pada Sabtu lepas.Ain yang berasal dari Sandakan,Sabah itu membawakan lagu The Climb nyanyian Miley Cyrus.Memang first time aku nengok minah ni memang memang leh g jauh bertambah pula dengan vocal yang mantap…Memang sedap dengar ar sore dier…jarang sore dier ada kat market muzik sekarang ini.Ain mendapat tepukan gemuruh daripada peminat dia dan juga sorakan…Memang beliau layak mendapat sorakan dan tepukan itu,sampaikan si Adlin tak der apa-apa nak cakap…dier Cuma cakap “Okay….tunggu minggu depan lak….sambil suka….”..Ning juga memuji kehebatan vocal si Ain dan tak lupa juga Pak Nil yang juga turut suka dengan persembahan Ain…Ain aku akan sokong ko dari belakang…teruskan perjuangan dan kehebatan mu….K….you go Girl…

Okaylah…setakat ini sajalah komen dan kritikan yang aku dapat simpulkan setelah melihat konsert prelude “tirai af8” sabtu lepas….nanti aku akan update lagik story about AF8….k….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Negara Pelawat Blog


free counters