Pages - Menu

Meh Sape2 Nk Suh Saya Follow Blog , Letak Link Blog Kat Sini Yer :)

Pengikut Blog

Isnin, 29 Jun 2009

Hargailah Pengorbanan Ibu Bapa Kita..

Hari ni aku tak tahu kenapa,aku nak posting mengenai pengorbanan yang telah diberikan oleh Ayah & Ibu...Aku jadi tertarik nak posting mengenai pengorbanan ini.Aku sedih mendengar lagu yang didendangkan oleh Rabbani (Ayah dan Ibu),Allahyarham Sudriman (Ayah Ibu) dan lain-lain lsgi yang berkaitan dengan pengorbanan ayah dan ibu....

Aku sedih beb....kalau boleh aku nak bahagiakan ibu dan ayahku dan didunia dan juga diakhirat..Aku tak sanggup nak melukakan hatinya...Aku menyesal dengan apa yang sudah aku lakukan sebelum pada ini...

"Umi dan Abah",,...oghe mintak maaf jika oghe telah buat salah....Ampunkan dosa oghe dari hujung rambut dan hujung kaki.....Mintak halal makan dan minum oghe.....

Kita seharusnya bersyukur jika masih mempunyai ibu dan ayah..Bagaimana pula yang sudah tiada ibu dan ayah...tentu mereka berasa sedih dan tidak dapat merasai kasih sayang sehingga sekarang...Oleh itu,,,,seharusnya kita sayangilah ibu dan ayah yang masih ada...Jangan sesekali kita menderhaka kepada kedua-dua ibubapa kita....

Khas buat semua :

Lirik Lagu : Ayah dan Ibu (Rabbani)

Ayah ibu ampunilah dosa kami semua
Ayah ibu doakan kami dunia dan akhirat

Dari kecil sehingga dewasa
Kau menyayang dan sering memanja
Menanam iman menyemaikan taqwa
Mengajar kami muliakan agama

Ayah ibu berkorban jiwa berkorban harta
Ayah ibu semoga Allah tinggikan derajatmu

Sebelum nyawa meninggalkan jasad
Sebelum suria terbitnya di barat
Kau amanahkan Al Qur’an dan sunnah
Jadi panduan di akhir zaman

Belaianmu masih terasa
Ya Allah tempatkan mereka di syurga

Kami cintakan Allah
Kami kasihkan rasul
Kami sayangkan Ayah
Kami sayangi Ibu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Negara Pelawat Blog


free counters