Pages - Menu

Meh Sape2 Nk Suh Saya Follow Blog , Letak Link Blog Kat Sini Yer :)

Pengikut Blog

Ahad, 7 Ogos 2011

RAMADAN BAGI KU

Alhamdulilah,semalam selesai aku mengerjakan ibadah puasa untuk hari ke-enam..nampaknya tinggal 24 hari lagi untuk meraikan hari yang penuh bermakna iaitu Hari Raya AidilFitri.sape la xnak raya,ramai yang nak raya daripada puasa ni...tapi bagi aku saat yang ditunggu adalah puasa kerana puasa la mengajar aku erti kesabaran,kawal emosi marah dan macam-macam lagik...tapi bagi kanak-kanak mungkin agak sukar ckit untuk memenuhkan puasa mahupun berpuasa.Ye lah..bagi diorang HARI RAYA lagi best dari puasa..kerana puasa LETIH...kalau RAYA..dapat baju raya mahupun kasut baru dan semua lah BARU...

bagi aku RAMADAN kali ini mungkin bermakna bagi aku kerana tahun ni aku sempat berbuka puasa dan bersahur bersama dengan family aku.Tidak seperti tahun lepas kerana RAMADAN tahun lepas aku berpuasa dan bersahur bersama kengkawan di Universiti Utara Malaysia kerana melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah dalam bidang PEMASARAN.so aku menggunakan peluang ini sebaik2nya untuk berpuasa dengan family aku.

Kalau di UUM,maybe aku jarang bersahur kot..coz kat sana pun tido lebih kurang pukul 2..so memang mengantuk giler la kalau bangun pastu..bertambah pulak nak bangun sembahyang SUBUH..memang tak terbangun..last2..bangun time nak g kelas :)

Tapi kat umah,my lovely mom tolongkan kejutkan untuk bersahur dan bersahur sekali dengan family.Memang happy dan best sangat2..aku suka bersahur bersama dengan family :) dapat makan banyak2 time bersahur (banyak ker...ker mengantuk banyak..leh tido...hihihihii)

Pasal solat terawih pula..hehehe..dulu aku sempat solat selama 2 minggu di UUM..pastu x g dah..n then sambung kat umah seminggu selepas pulang dari UUM..sehinggalah berakhirnya solat terawih dan menyambut AidilFitri.

Apa-apa pun..satu jer aku ingin ucapkan..SYUKUR..kerana dapat berpuasa bersama family yang tercinta....

So,korang yang berpuasa di perantauan,puasa elok2 ea..hehehe..jangan ponteng puasa lak :p

Salam Ramadan.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Negara Pelawat Blog


free counters