Pages - Menu

Meh Sape2 Nk Suh Saya Follow Blog , Letak Link Blog Kat Sini Yer :)

Pengikut Blog

Ahad, 7 Ogos 2011

BUTTER GOLDEN CHURN


YA ALLAH...SUBHANAHUWATAALA.....

Aku terkejut bila mendapat berita yang butter kat atas iaitu GOLDEN CHURN CREAMERY memang tidak boleh digunakan oleh umat Islam kerana butter tersebut telah mengandungi DNA BABI/KHINZIR/PIG..tergamam aku kejap....

Sebenarnya,tidak silap aku,aku pernah guna BUTTER ni masa nak buat biskut dulu iaitu BISKUT TART NENAS.Masa tu aku g kedai BEE GAR di Tanah Merah untuk mendapatkan BUTTER untuk buat biskut Tart Nenas,namun BUTTER yang aku nak tu sudah habis dan aku terus jer amik BUTTER GOLDEN CHURN tu sebagai ganti..so aku guna je la dalam adunan biskut aku itu...YA ALLAH....aku tidak mengetahui apa-apa pasal ni,baru je aku tahu.... :(


Kepala aku pening memikirkan apa yang telah aku buat,tapi my sister ckp kalau tidak tahu xper sebab tidak silap aku,aku buat TART NENAS menggunakan BUTTER GOLDEN CHURN tu tahun 2008 or 2009...dah hampir 2 tahun tapi aku still ingat lagi BUTTER ni coz aku pernah guna dalam buat biskut tu. Sekarang aku menyesal sangat-sangat menggunakan butter tersebut.

Memang aku mengaku, aku tidak tahu menahu pasal halal pada GOLDEN CHURN tu coz dalam tin tersebut ada logo HALAL, so aku pun terus je beli dan gunakan untuk buat biskut.

So,sekarang aku jadi takut untuk buat biskut menggunakan butter mahupun majerin,tetapi my sister suruh buat TART NENAS....p......aku perlukan waktu kot nk buat tersebut agar ingatan terhadap butter tu hilang lam kepala aku nih...

OKEYLAH...t aku update lagi yer...mengantuk dah sangat2 ni...

Love U Korang...MMMMMUUUAAAAHHHHHH :)

1 ulasan:

  1. salam..
    alahai dahla tart nenas tuh cex suka..
    arap2 xpernah terkenalah...(^___^)

    BalasPadam

Negara Pelawat Blog


free counters