Pages - Menu

Meh Sape2 Nk Suh Saya Follow Blog , Letak Link Blog Kat Sini Yer :)

Pengikut Blog

Khamis, 9 Disember 2010

Nangkung



alhamdulilah..aku baru sahaja menonton filem Nangkung iaitu filem terbitan METROWEALTH PRODUCTION iaitu arahan Ismail Bob Hashim yang menampilkan pelakon-pelakon yang hebat seperti Shaziey Sam,Azad Jazmin,Angah Raja Lawak,Putri Mardiana,Eira Syazira dan lain-lain lagi.filem ini telah ditayangkan di pawagam pada 25 November 2010 di seluruh pawangan yang berada di Malaysia.

dengar khabar filem ini telah berjaya mengutip kutipan sebanyak RM3.7 juta dalam tempoh 2 minggu tayangan..alhamdulilah.nampaknya sudah ramai yang membuka mata untuk melihat filem seram komedi terbitan daripada hasil tangan anak Malaysia.

apa yang boleh saya katakan,filem ini memang besh dan banyak PENGAJARAN yang boleh kita dapati dalam filem ini.

okeylah..malas dah aku nk membebel...so korang layanlah filem Nangkung kat pawagam or yang sudah DVD yang original..korang tgk la ea....memang gelak sakan..sampai nk pecah perut....

apa-apa pun...NANGKUNG the best...

ini dier sinopsis mengenai filem Nangkung :

Filem ini bermula dengan pemujaan nombor ekor oleh bomoh, Tasnim, dan Wan di hadapan perigi buta. Esoknya, Tasnim kena nombor. Sam (Pemandu lorry) pada mulanya tidak terlibat dengan perbuatan ini, tetapi kerana kesempitan hidup, maka dia pun terlibat. Tasnim, Wan dan Sam telah berjumpa dengan seorang bomoh yang dipanggil pendeta (Lan Pet Pet), untuk meminta nombor ekor. Sewaktu dalam perjalanan pulang, Wan pengsan ketika membuang air kecil ditepi jalan kerana ternampak hantu. Wan masuk hospital. Tasnim beli nombor, tapi tak kena. Sam menghabiskan gajinya untuk beli nombor, dia dalam perjalanan menghantar barang ke Kelantan, kena nombor tapi resit nombor tertinggal kat rumah, resit tersebut dijumpai oleh isterinya, rasanya resit tu dibuang oleh isterinya. Sewaktu balik dari Kelantan, Sam telah terjumpa seorang bomoh handal, agaknya bomoh siam. Sam telah diberikan selendang merah jambu yang tertulis nombor ekor. Hmm, cukuplah sampai kat sini Nal cerita, nanti Mr.David Teo kata Nal bocorkan rahsia. oleh itu, saksikanlah bagaimana Lan Pet Pet menarik telinga hantu. Gelagat Angah Raja Lawak (Wan) diburu Along (ni kes pinjam duit Along untuk beli nombor). Rasai kesedihan Tasnim apabila anak dalam kandungan isterinya hilang. Lihat bagaimana Sam tergamak menampar anaknya, hanya kerana selendang ping punya pasal. Sesiapa yang nak tahu ceritanya lebih lanjut bolehlah ke pawagam yang berhampiran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Negara Pelawat Blog


free counters