Pages - Menu

Meh Sape2 Nk Suh Saya Follow Blog , Letak Link Blog Kat Sini Yer :)

Pengikut Blog

Selasa, 26 April 2011

mentor 5 lebih baik dari AF9 ???

vs

yang mana satu pilihan anda....adakah MENTOR 5 atau AKADEMI FANTASIA musim ke-9 ??

jawapan saya adalah MENTOR 5....saya muktamad dengan jawapan saya..saya memilih AF9.

biler saya memilih MENTOR 5..banyak la sore-sore sumbang mengatakan bahawa MENTOR 5 hampir sama dengan AF9 semua hampeh.......ingin saya TEGAS kan...bahawa MENTOR 5 tidak hampeh...kecuali AF9..saya berpendapat kerana Mentor musim kelima kali ini mempunyai beberapa peserta yang mampu digilap bakatnya melalui pertandingan nyanyian yang diadakan ini.Antaranya ialah peserta favourite orang ramai iaitu SALMA,AIMAN,IQA dan ramai lagi.

ramai yang beranggapan MENTOR 5 lebih berkualiti berbanding AF9.Hal ini kerana,kebanyakan pelajar yang terpilih untuk menjadi pelajar AF yang terakhir iaitu AF9 adalah kurang berkualiti,suara sumbang,tidak sedap,pakej rupa ada cuma suara biasa-biasa jer.namun itu hanya permainan yang diadakan oleh penerbit.Seperti yang kita tau,AF ini banyak drama yang kita jangkakan atau x jangka...so sesaper yang suka drama leh tgk AF..hehehe..saper suka tgk bakat dan kualiti tgk MENTOR 5.hehehe..cyehhhhh.siap promote ag nih...huhuhuhu....alamak...betul ker apa yang aku buat nih..kan x pasal-pasal aku kena SAMAN kat mahkamah keluarkan kenyataan yang merapu meraban nih...

bagi saya,pelajar AF9 ada hanya beberapa sahaja yang berbakat seperti Erul,Fina,Hazama,dan Kay.Yang lain hanya memenuhi kuota saja utk mencukupkan pelajar AF9..ermmm...bukan saya mengutuk,tapi penerbit seharusnya mencari inisiatif dalam memilih peserta AF9..banyak cam x layak jer jadi peserta AF9..ermmmm.suara x sedap pun..walaupun rupa paras ada...sorrry yaaa...

sepatutnya,pihak penerbit AF9 mengadakan sesi pemilihan dengan bekas-bekas pengetua AF utk memilih dan membuat penilaian yang terbaik mengenai pelajar AF9.oleh itu,pihak penerbit juga harus mencari idea yang bernas utk meneruskan kegemilangan AF..namun...walaupun AF9 merupakan AF yang terakhir namun..tidak mampu mengalahkan AF musim-musim lepas seperti AF2,AF3 dan sebagainya.

berbalik kepada MENTOR 5 pula, dahulu saya tidak suka sangat melihat MENTOR kerana ia program realiti tv yang biasa jer..namun,saya baru sedar,MENTOR dapat melahirkan bintang-bintang baru yang berbakat..antara bintang yang saya ramal bakal menjadi famous iaitu Salma.Salma merupakan pelajar atau protege kepada Eera Fazira.agak sesuai sekali mereka jadi MENTOR & PROTEGE. Salma setiap minggu tidak pernah mengecewakan peminatnya dan juga para juri.Dengan kehebatan vokal yang mantap itu,membuatkan ramai yang mengundi dan memilihnya sebagai bakal juara MENTOR 5.saya pun berharap beliau dapat memenangi MENTOR musim ke-5 nanti...Insyallah....

so....akhir kata dari saya,saya disini memilih MENTOR 5....terbaik punyerrrrrrrr...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Negara Pelawat Blog


free counters