Pages - Menu

Meh Sape2 Nk Suh Saya Follow Blog , Letak Link Blog Kat Sini Yer :)

Pengikut Blog

Jumaat, 27 Ogos 2010

aku & UUM



alhamdulilah..syukur ke hadirat illahi kerana dengan limpah dan kurniaNya dapat lagi aku mengPOSTingkan blog aku ini dengan jayanya,,,(cyehh..ayat maut beb....skema sangat...hehehe)

okeylah...memandangkan aku sekarangkan sedang belajar di Universiti Utara Malaysia kat Sintok,Kedah..so aku akan menceritakan serba sedikit mengenai UUM.Seperti yang kita tahu Universiti Utara Malaysia merupakan Universiti pertama Malaysia diiktiraf sebagai Universiti Pengurusan Terbaik..(cyehh...nak memPOPULARkan n mengFAMOUSkan lagi nama U nih)...

UUM terletak di Sintok,Kedah Darul Aman (negeri Jelapaang Padi..bagi yang taktahu ler..kalu dah tahu diam2 ek..hahaha),Universiti ini terperusuk di dalam hutan sedikit..al-maklumlah..universiti dalam hutan....walaupun hutan..namun keadaan di sini memang amat2 mengDAMAIkan...

UUM mempunyai 3 buah kolej iaitu :

  • COB : College Of Business/Kolej Perniagaan
  • CAS : College Art & Science/Kolej Sastera daan Sains
  • COLGIS : College Of Law Goverment International Studies/Kolej Undang-Undang & Pengajian AntaraBangsa.
memang ramai giler la student kat uum termasuklah foreignier dari negara-negara Arab seperti Pakistan,Kazakstan,Iran,India dan ramai lagi...

mengenai UUM lagi,UUM adalah antara U pertama ada go-kart dan padang golf...wah hebatkan..hehehe...(walaupun x famous U,namun segala kemudahan yang disediakan amatlah okay...)

selain itu,di UUM mempunyai DPP iaitu Dewan Penginapan Pelajar.Ia mempunyai tak silap aku dalam lebih kurang 14 DPP iaitu :

  1. DPP MAS
  2. DPP TNB
  3. DPP TRADEWIND
  4. DPP EON
  5. DPP TM
  6. DPP PROTON
  7. DPP PETRONAS
  8. DPP SIME DARBY
  9. DPP MUAMALAT
  10. DPP MISC
  11. DPP PERWAJA
  12. DPP BANK RAKYAT
  13. DPP SME BANK
okeylah...dah lenguh tangan aku nk menaipkan..hahaha..so aku berhenti kat sini dulu...okey..lain kali aku akan posting lagi kat blog ni k....aku chow dulu...bububyeeee...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Negara Pelawat Blog


free counters