Pages - Menu

Meh Sape2 Nk Suh Saya Follow Blog , Letak Link Blog Kat Sini Yer :)

Pengikut Blog

Rabu, 8 September 2010

profil Nia Ramadhani (Kirana)



Nia Ramadhani atau nama sebenarnya Prianti Nur Ramadhani binti Priya Ramadhani merupakan seorang pelakon di Indonesia. Nia dilahirkan pada 16 April 1990 di Jakarta. Nia dan kakaknya, Thalita Ramadhani dibesarkan oleh ibunya, Chanty Mercia setelah kedua orang tua mereka bercerai ketika Nia berumur 4 tahun.

Nia memulakan kerjayanya di dunia lakonan sejak usianya menjangkau 15 tahun. Namanya mulai dikenali ketika membintangi drama "Bawang Merah Bawang Putih". Dalam drama ini, Nia berlakon bersama dengan aktor veteran Dwi Yan, Lidya Kandou, Neena Rosier serta pelakon remaja Dimaz Andrean Hardy dan Revalina S Temat. Hingga pada tahun 2007, Nia telah berlakon lebih daripada 10 buah drama.

Dari kejayaan beliaulah, Nia diberi kepercayaan untuk berlakon di layar perak. Pada tahun 2007, Nia bersama aktor-aktor remaja yang lain seperti Mike Lewis, Donita, Eva Anindita dan Lia Waode menjayakan sebuah filem seram berjudul "Suster Ngesot" arahan Arie Aziz. Dalam filem pertamanya, pemilik wajah cerah ini diarah untuk melakukan adegan ciuman dengan artis baru, Mike Lewis, seorang model kacukan Kanada.

Nia pernah menjalin hubungan dengan penyanyi R&B, Ressa Herlambang, namun hubungan mereka tidak kekal lama. Nia juga pernah menjalinkan hubungan dengan Bambang Reguna Bukit atau yang lebih dikenali sebagai Bams, salah seorang ahli kumpulan muzik Samsons. Nia sekarang sudah berkahwin dengan Ardiansyah Bakrie, yang adalah anak Aburizal Bakrie, seorang pengusaha dan ahli politik Indonesia yang terkenal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Negara Pelawat Blog


free counters