Pages - Menu

Meh Sape2 Nk Suh Saya Follow Blog , Letak Link Blog Kat Sini Yer :)

Pengikut Blog

Isnin, 13 September 2010

corat-coret raya 2010

wah..nampaknya hari ni sudah masuk hari keeempat kita berhari raya..namun feeling aku tetap x mcm hari raya entah la..hari raya pertama lagik aku rasa bukan mcm hari raya....huhuhuuu

aku pun xdpt kesan apa faktor yang menyebabkan hari raya tahun ni kureng...hohohoo..memang x happening ar..x mcm tahun2 lepas....

raya tahun ni cam biasa jer....segala persiapan dilakukan dengan sederhana....al-maklumlah...sekarang nih bajet kurang..so perbelanjaan kena kurangkan jugak...x elok membazir...itu adalah amalan SYAITAN.....

okeylah..dah la aku membebel nya...naik menanah telinga para followe blog aku nih...okeylah..aku akan mencorat-coretkan hari raya pertama di kampungku....

MALAM RAYA :::::
  • seperti biasa...malam nilah..malam yang paling sibuk bagi seluruh umat islam utk menyambut hari raya nanti....especially ibu2...
  • masakan special utk hari raya nanti adalah : Nasi Minyak - Rendang - Ketupat - Roti Jala
  • my mom masakan memang sedap.....nyum2......
  • umi sibuk memasak juadah untuk pagi raya...
  • aku,,kak long sibuk pasang kain langsir...
  • yang lain...malas......
  • aktiviti memasak juadah berjalan lancar...
  • aktiviti main mercun....
  • seronok..dgr berdentum-dentum bunyi mercun...

HARI RAYA PERTAMA :::::
  • bangun lewat.....tido lambat
  • x pergi sembahyang raya...
  • x sempat nk gosok baju raya.....(berkedut...)
  • orang ramai dtg beraya....
  • sanak-saudara dtg umah...utk menikmati juadah....
  • member lama (kelas 5P1 - Farah & Mieje) dtg umah
  • layan tetamu
  • berkunjung umah nenek & datuk...
  • seronok...penat
perghhh..memang seronok dan penat giler la melayan tetamu...sukanya....tapi kan raya tahun ni cm x sama raya tahun lepas........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Negara Pelawat Blog


free counters